Кожен вчитель, який використовує на уроках груповий метод роботи, рано чи пізно стикається з проблемою об'єднання учнів у групи: процедура сприймається дітьми емоційно, іноді викликає суперечки, що призводить до втрати часу на уроці.
Вибір способу об'єднання учнів у групи може випливати із цілей утворення груп, а саме:
- за рівнем навчальних досягнень - для виконання завдань різного рівня складності;
- групи, де є учні різних рівнів навчальних досягнень - для забезпечення взаємодопомоги в групі;
- за схожістю нахилів та інтересів (наприклад, "Художники", "Співаки", "Математики" тощо);
- за темпераментом учасників групи і т. ін.
Як же об'єднати дітей незалежно від їх якостей і вподобань? Пропонуємо кілька способів випадкового об'єднання:
- за рядами парт;
- за варіантами - І та ІІ;
- за списком в журналі - навпіл, парні та непарні номери, через кожні два(три, чотири) номери;
- хлопчики - дівчатка;
- за порами року народження дітей;
- за датою народження (парні та непарні числа, одноцифрові або двоцифрові числа днів народження);
- за першими літерами імен або прізвищ дітей (голосні-приголосні, тверді - м'які приголосні, дзвінкі - глухі приголосні тощо);
- за лічилкою;
- за жеребом (круги різних кольорів, картки із зображенням рослин, тварин, предметів побуту тощо);
- поділом кола (діти стають в коло, проводять уявні лінії - навпіл, на три частини і т. д., потім групи утворюють з половин (третин, чвертей) кола;
- за зовнішніми ознаками (наприклад, колір очей, волосся, рюкзаків, кофтини тощо);
- "ланцюжками" (вчитель називає імена перших "ланок", а вони називають наступних, ті в свою чергу знову наступних і т. д.);
- "мозаїкою" ( наприклад, за потрібною кількістю груп вчитель розрізає картинки на певну кількість частин і складає їх в скриньку. Кожен витягає частину картинки і відшукує тих, у кого частини цієї ж картинки. Зібрана картинка визначить групу) та інші.
Діти довіряють випадку, тому менше опираються небажаним учасникам групи, а бажання перемогти, дух боротьби і змагання все ж пересилює, вони вчаться працювати в команді, налагоджувати зв'язки з усіма учасниками, працювати на спільну мету і позитивний результат. Робота у випадкових групах дає змогу проявити себе не лише сильним, встигаючим учням, але й "слабачкам", а сором'язливим, замкненим, дітям із занижченою самооцінкою дозволяє поспілкуватись або навіть подружитись з кимось із однокласників.
За матеріалами сайту pedsovet.su
Дякую за ідеї, дуже вчасно)))
ВідповістиВидалитиРада, що ми змогли бути корисними.
ВідповістиВидалити