пошуковець

пошуковець

Кілька способів об'єднання учнів у групи на уроці .....або Як нікого не образити


Кожен вчитель, який використовує на уроках груповий метод роботи, рано чи пізно стикається з проблемою об'єднання учнів у групи: процедура сприймається дітьми емоційно, іноді викликає суперечки, що призводить до втрати часу на уроці.

Вибір способу об'єднання учнів у групи може випливати із цілей утворення груп, а саме:
  • за рівнем навчальних досягнень - для виконання завдань різного рівня складності;
  • групи, де є учні різних рівнів навчальних досягнень - для забезпечення взаємодопомоги в групі;
  • за схожістю нахилів та інтересів (наприклад, "Художники", "Співаки", "Математики" тощо);
  • за темпераментом учасників групи  і т. ін.

Як же об'єднати дітей незалежно від їх якостей і вподобань? Пропонуємо кілька способів випадкового об'єднання:
  • за рядами парт;
  • за варіантами - І та ІІ;
  • за списком в журналі - навпіл, парні та непарні номери, через кожні два(три, чотири) номери;
  • хлопчики - дівчатка;
  • за порами року народження дітей;
  • за датою народження (парні та непарні числа, одноцифрові або двоцифрові числа днів народження);
  • за першими літерами імен або прізвищ дітей (голосні-приголосні, тверді - м'які приголосні, дзвінкі - глухі приголосні тощо);
  • за лічилкою;
  • за жеребом (круги різних кольорів, картки із зображенням рослин, тварин, предметів побуту тощо);
  • поділом кола (діти стають в коло, проводять уявні лінії - навпіл, на три частини і т. д., потім групи утворюють з половин (третин, чвертей) кола;
  • за зовнішніми ознаками (наприклад, колір очей, волосся, рюкзаків, кофтини тощо);
  • "ланцюжками" (вчитель називає імена перших "ланок", а вони називають наступних, ті в свою чергу знову наступних і т. д.);
  • "мозаїкою" ( наприклад, за потрібною кількістю груп вчитель розрізає картинки на певну кількість частин і складає їх в скриньку. Кожен витягає частину картинки і відшукує тих, у кого частини цієї ж картинки. Зібрана картинка визначить групу) та інші.
Діти довіряють випадку, тому менше опираються небажаним учасникам групи, а бажання перемогти, дух боротьби і змагання все ж пересилює, вони вчаться працювати в команді, налагоджувати зв'язки з усіма учасниками, працювати на спільну мету і позитивний результат. Робота у випадкових групах дає змогу проявити себе не лише сильним, встигаючим учням, але й "слабачкам", а сором'язливим, замкненим, дітям із занижченою самооцінкою дозволяє поспілкуватись або навіть подружитись з кимось із однокласників.

                                                             За матеріалами сайту pedsovet.su

2 коментарі: