Основні напрями роботи з розвитку зв’язного мовлення молодших школярів у процесі соціалізації

Варто зазначити, що основною метою навчання української мови в початкових класах є формування й розвиток комунікативної компетентності з урахуванням можливостей та інтересів молодших школярів.
Комунікативна компетентність є ключовою і полягає у здатності успішно користуватися всіма видами мовленнєвої діяльності в процесі спілкування.
Майстер-клас вчителя-методиста
Гармаш Жанни Володимирівни
«Творчі вправи у роботі над творами
на уроках літературного читання»
Завжди, коли учень, виконуючи вправу, знаходиться в стані пошукової діяльності, ми можемо говорити про елементи творчості. Є вони у будь-якому виді трансформаційних і конструктивних вправ. Зумовлене це тим, що при перетворенні або створенні будь-якої мовної одиниці по різному функціонують мовні елементи різних рівнів - одні з них відтворюються в готовому вигляді, інші – створюються. Наприклад, під час переказування прочитаного твору деякі слова, словосполучення і навіть цілі речення, як будівельний матеріал, відтворюються, сам же текст виникає внаслідок пошуку: які форми слів слід використати, як пов’язати їх між собою, яким чином розташувати словосполучення в реченні тощо. І чим вищий рівень створюваної або перетворюваної мовної одиниці, тим помітніший творчий елемент у змісті роботи. Тому, навіть один і той же вид роботи виявляється з однієї точки зору репродуктивним, з іншої – продуктивним, творчим.

Немає коментарів:
Дописати коментар