Поняття
соціалізації
у педагогічній діяльності
В. О. Сухомлинського
У педагогічній діяльності В. О. Сухомлинського поняття соціалізація розглядається переважно як процес прилучення особистості до суспільства з метою розвитку її у взаємодії з навколишнім світом.
Фундаментом всієї системи соціалізації учнівської молоді, вважав Василь Сухомлинський, повинна бути ідея. Сутність її полягає у тому, що в кожній нації, в кожного народу, наголошував вчений, є свій специфічний спосіб думок, своя власна система морально-етичних і естетичних рис і якостей, які випливають з історії, традицій, соціально-економічних, географічних і природних умов, в яких формувався кожний народ як нація. Через це в організації соціалізації слід враховувати історичний розвиток, психічний склад, природу і розвиток кожного народу, процес його становлення серед інших народів, рівень соціального досвіду і характер соціальних зв'язків, що визначають зміст і спрямованість морально-етичної та естетичної культури. Завдяки ним досягається краса й гармонія життєдіяльності людства в усьому світі.
Віночок презентацій
«Сучасні інноваційні технології
для практичного втілення методики формування соціальної компетентності
молодшого школяра»
Методика формування соціальної компетентності молодших школярів розглядається як сукупність методів, прийомів і форм організації процесу розвитку інтегрованої характеристики особистості, якостей, здібностей, соціальних знань і вмінь, переживань, емоційно-ціннісних орієнтацій і переконань, які вможливлюють активну взаємодію людини із соціумом, налагоджування контактів із різноманітними групами та індивідами, а також участь у соціально значущих проектах, продуктивне виконання різних соціальних ролей.
Викладання матеріалу на основі інновацій сприяє розв'язанню таких актуальних проблем у навчанні:
- активізація аналітичного мислення учнів;
- розвиток дослідницьких навичок;
- розширення світогляду учнів;
- використання інформаційних технологій під час розв'язування найскладніших життєвих завдань.
- особистісно орієнтовані технології навчання;
- проблемне навчання;
- технологію розвитку «критичного мислення»;
- інформаційно-комунікаційні технології;
- проектні та дослідницькі методи в навчанні;
- технологію використання в навчанні ігрових методів;
- інтерактивні технології навчання.
Банк ідей
«Методики та форми визначення сформованості соціальної компетентності особистості молодшого школяра»
Соціально-психологічні й соціально-педагогічні дослідження свідчать, що молодший шкільний вік є сензитивним для процесу соціалізації. Тому проблема соціального виховання молодших школярів передбачає безперервну педагогічно обґрунтовану організацію виховного процесу з урахуванням специфіки соціальної ситуації розвитку особистості на цьому віковому етапі.Наведені нижче методики дозволяють виявити сформованість у молодших школярів соціальної компетентності, тобто системи знань, умінь, ставлень, ціннісних орієнтацій та поведінкових компонентів, необхідних для існування в соціумі. Єдиної методики, яка б дозволила визначити рівень сформованості соціальної компетентності дітей шкільного віку на даний час не існує. Тому, діагностуючи дане явище, можна використовувати наступні методики:
- Методика «Що таке добре і що таке погано»
- Методика «Виявлення проявів чуйності у дітей в родині»
- Шкальна оцінка сформованості соціальних форм поведінки дитини (за результатами спостереження)
- Діагностична методика «Подарунок»
- Методика «Програшна лотерея»
- Методика «Сюжетні картинки»
- Методика «Незакінчені розповіді»
Матеріали консультацій
з фахівцями
Немає коментарів:
Дописати коментар