пошуковець

пошуковець

Матеріали третього засідання творчої групи. Лютий, 2017

Формування культури 
здорового способу життя
в учнів початкових класів


В умовах реформування освіти в Україні та переходу на компетентісні засади основним завданням сучасної школи стає виховання компетентної особистості, яка не тільки володіє знаннями, а й уміє застосовувати їх у житті, діяти адекватно у відповідних ситуаціях, адаптуватися до складних соціальних умов, долати життєві труднощі, підтримувати своє здоров’я на належному рівні, надавати опір негативним впливам. В Законі України Про загальну середню освіту в статті 5 одним із завдань загальної середньої освіти визначено «виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів (вихованців)».
Дослідники питання збереження та зміцнення здоров’я підростаючого покоління запевняють, що здоров’я учня можна вважати в нормі, якщо:

- у фізичному плані - здоров’я дає йому змогу справлятися з навчальним навантаженням, дитина вміє долати втому;
- у соціальному плані – вона комунікабельна, товариська;
- в емоційному плані – дитина врівноважена, здатна дивуватись і захоплюватися;
- в інтелектуальному плані – учень проявляє хороші розумові здібності, спостережливість, уяву, займається самоосвітою;
- у моральному плані – він визнає основні загальнолюдські цінності.



Використання  здоров’язберігаючих  технологій  на  уроках     з метою збереження  здоров’я учнів як найвищої соціальної цінності

Донедавна метою школи було навчити читати та писати якомога більше людей. Зараз - це рівень початкової школи. А загальні цілі – зовсім інші. У школі викладається безліч предметів, але інформаційний простір сьогодні майже безмежний (телебачення, радіо, інтернет), тому вчитель перестає бути єдиним джерелом знань. А метою сучасної школи є підготовка дітей до життя. Кожен учень має отримати під час навчання знання, що знадобляться йому в майбутньому житті. Здійснення означеної мети можливе за умови запровадження технологій здоров’язберігаючої педагогіки. Основна мета сучасної школи полягає у формуванні здорової особистості. Здорової як фізично, так і духовно. Тому кожна школа сьогодні шукає свій шлях змін у просторі покращення якості освіти та виховання.
Під здоров’язберігаючими технологіями вчені пропонують розуміти: 
- сприятливі умови навчання дитини в школі (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання); 
- оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм); 
- повноцінний та раціонально організований руховий режим. 
Впровадження здоров’язберігаючих освітніх технологій пов’язано з використанням медичних (медико-гігієнічних, фізкультурно-оздоровчих, лікувально-оздоровчих), соціально-адаптованих, екологічних здоров’язберігаючих технологій та технологій забезпечення безпеки життєдіяльності.


Матеріали 
для проведення майстер-класу
"Технологія "Створення ситуації успіху""

Підготувала та провела вчитель вищої категорії Забутна Алла Михайлівна

Немає коментарів:

Дописати коментар